Välkommen till Prematurbarnsbloggen!

Hej! Det här är mitt första inlägg på denna nya blogg. Jag heter Therés Lindén och bor i Storvreta. Jag och ett gäng andra från gruppen Vi Sytokiga har startat ett inititaiv för att sy prematurkläder och mössor i julklapp till barnen på neonatalavdelningen på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
 
Jag syr också kläder för större barn genom mitt företag Luna Vito design. Genom vårt initiativ har även andra liknande initiativ startat för andra neoavdelningar och vi vill uppmuntra till fler - ingen kan göra allt men alla kan göra något.
 
 
Alla kan bidra till vårt initiativ.
 

På luciadagen i år var det exakt ett år sedan min dotter Luna kom till världen men fick en tuff start eftersom hon slutade andas och hamnade på neonatalen. Vi fick fira jul på neo. Nu mår vår sprudlande ettåring bara bra!Luna Vito Designs blogg finns det mönster på en prematurmössa för alla er som kan sy, ni är varmt välkomna till bidra till insamlingen. Skriv annars ett trevligt ord eller erbjud hjälp på annat vis. Lämna gärna en kommentar här så kontaktar jag er!
 

Här i bloggen kommer jag uppdatera om hur det går!
 
Tack!
/Therés Lindén


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
















RSS 2.0