Detta blir man rörd över!

Skrivet av Lisa Berglund som har bloggen www.hottitottasyr.blogspot.se
 

Till en liten, liten pojk...

 

Fick för drygt 2 veckor sedan nys om att en tjej som bor i samma "by" som jag var inlagd på ryhov, sjukhuset i Jönköping, med risk för för tidig förlossning. Hon efterlyste lite kläder i små storlekar eftersom hon med största sannolikhet skulle få en väldigt liten bebis. Jag hade tänkt sy och skicka till en insamling i Uppsala som hålls av Therés Lindén (som har bloggen Prematurbarn ) men nu tog jag istället kontakt med denna mamma.

 

Hon blev väldigt tacksam och jag satte mig och började sy. En resa till Riga och ett inställt flyg hem som försenade ankomsten hem med 2 dygn gjorde dock att det dröjde lite. Den här mamman har nu hunnit få en pojk som är liten men stabil. Jag hoppas det går bra för dem och imorgon postas dessa 5 omgångar med kläder. Förhoppningsvis ger det lite mer färg i tillvaron och jag hoppas de snart får komma hem. 

 

 
Så underbart att det finns så fina människor som Lisa Berglund.
Var med och hjälp du med eller  kanske någon i din närhet.
Vi har en fb sida där du kan prata med oss som syr och andra berörda inom neo och iva:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
















RSS 2.0